6 ve 7. Sınıf arkadaşlarımız ile çıktığımız Türkiye gezimizde bu sefer; Avanos, Ürgüp, Göreme, Derinkuyu Yeraltı Şehri, Ihlara Vadisi, Konya Mevlana Türbesi ve tarihi yerler ile Kelebekler müzelerini gezdik.

Hava şartlarının müsait olmaması ile balon uçuşlarını seyredemesek de peribacaları ülkesinde kafamızı her çevirdiğimizde  bizi hayrete düşüren güzellikler içinde dünyayı böyle yaratan Allah(c.c.)’ımızın cennette bize neler göstereceği hayaliyle dolaştık.

Güzel atlar ülkesinde bizi bir de sürpriz bekliyordu. Bölgenin yöresel tatlarından olan testi kebabının tadına baktıktan sonra Ihlara Vadisi’ne doğru hareket ettik. Sabah bizi karşılayan güneşin yerini bu sefer sağanak yağmur almıştı. Otobüsümüzün içinde harika manzaraya bir de yağmur eklenmişti. Ihlara Vadisi’ne geldiğimizde güneş altında girişte çektirdiğimiz fotoğraf ile on dakika sonra vadinin dibinde bardaktan boşanırcasına yağan doludan kaçıp sığındığımız mağaradaki fotoğraflarımız bir gün içinde yaşadığımız dört mevsim sürprizinin en güzel karesini oluşturdu.

Akşam konakladığımız Aksaray hizmetçi tesislerinde ise oda arkadaşlarımızla hoşça vakit geçirip günün yorgunluğunu attık. Sabah namazı ve ardından erken kahvaltı ile Konya’ya doğru yola çıktık. Yeşil türbenin etrafında Mevlana’yı ve Selçuklu eserlerini hayranlıkla izleyip etli ekmek salonunda ününü hakeden Konya’nın meşhur yemeğini afiyetle yedik. Son durağımız olan kelebekler müzesi adeta bizi büyüledi. Her tarafta kelebekler uçuşuyor, tropik bir ormanın içinde yürüyor gibiydik. Yolunu şaşırıp üzerimize konan kelebekler ise ayrı bir heyecan yaşamamızı sağlıyorlardı.

Geziyi düzenleyen, öğretmenlerimize çok teşekkür ederiz.