Sosyal Bilgiler zümremizle birlikte devrin küçük seyyahlarını yetiştirebilmek gayesiyle Evliya Çelebi’nin de "Ruhaniyetli şehir" olarak gördüğü Bursa’ya doğru 25 Kasım cumartesi sabahı yola çıktık. 6.sınıflarımıza yönelik gerçekleştirdiğimiz gezide ilk durağımız dünyanın en büyük panoramik müzesi olan "Panorama 1326" Bursa Fetih Müzesi’ydi.

360 derece dairesel döngü içerisinde Bursa’nın fethi resmedilirken kuruluştan dünya devletine kadar olan yolculuğa öğrencilerimizle birlikte şahitlik ediyoruz. Bilhassa öğrencilerimizin ilgisini çeken bir yer olması bakımından müzede emeği geçen herkesi tekraren tebrik ederek yolculuğumuza devam ediyoruz.

Bu kez rotamızı Bursa’nın manevi değeri Peygamberimiz Muhammed Mustafa (sav)’in soyundan olduğunu bildiğimiz Emir Sultan’ın Türbesi’ne çeviriyoruz. Öğrencilerimiz türbe ziyaretine geçmeden önce rehberimizin kendilerine yönelttiği şehir tarihi ve kavramları üzerine soruları yanıtladıktan hemen sonra türbe ziyaretlerini gerçekleştirdiler.

Bir sonraki durağımız Bursa’nın yeni kültür, sanat merkezi Zindan Kapı Müzesi" oluyor. Burada öğrencilerimiz Bitinya Krallığı döneminde M.Ö. 2.yüzyılda inşa edilen zindanın bugün nasıl etkileşimli bir müze haline getirildiğine tanıklık ettiler. Özellikle yapay zeka gösterisiyle hazırlanan "Doğanın Algoritmaları" sergisini de ziyaret eden öğrencilerimiz Bursa’nın derin tarihini keşfedebilmek adına müzede güzel vakit geçirdiler. Bu noktada kısa bir mola verdiğimizde öğrencilerimiz aileleri için hediyelik eşya alırken acıktığımızı fark ederek yönümüzü tarihi konağa çeviriyoruz ve Bursa deyince akla gelen İskender Kebabımızı yiyerek enerji depoluyoruz.

Öğle namazımızı Şehadet Camii’nde kıldıktan sonra bu kez Tophane Parkı’na geçiyoruz. Osmanlı Devleti kurucusu Osman Gazi’nin ve devletin ikinci padişahı şehri fetheden Orhan Gazi’nin türbelerini ziyaret ediyoruz. Saat başına geldiğimizde Alplerin nöbet değişimini hayranlıkla izleyen öğrencilerimiz bu anları görüntülediler. Bursa Tophane Saat Kulesi’nde öğrencilerimizle toplu fotoğraflarımızı çekip Osmanlı mimarisine özgün Ulu Camii’yi ziyaret ediyoruz.

Osmanlı’nın ilk Camii Kebiri olmasının yanında iç duvarlarını süsleyen levhaları ve hat sanatlarını, çok değerli saatleri de içerisinde barındıran Ulu Camii’nde ikindi namazımı kılarak ‘Bursa Kent Müzesi’ne doğru ilerliyoruz. Olumsuz hava şartlarına rağmen tarih tutkunu öğrencilerimiz hız kesmeden kent müzesinde Türk kültüründe yer alan el sanatlarımızı, milli değerlerimizi yakından inceleme fırsatları buldular.

İpek ticaretinin de merkezi olan Ahmed Hamdi Tanpınar’ın Beş Şehir’in de ustalıkla anlattığı ve adına şiir yazdığı Bursa’da gönlümüzü bırakarak dönüş yolculuğuna çıkıyoruz. Gezimizde bizlere eşlik eden müdürümüz Ramazan hocamıza, lise müdiremiz Gülşah hocamıza ve gezimizi planlayan Sosyal Bilgiler Zümremize teşekkür ediyoruz.